Co pić podczas treningu – poradnik dla początkujących i doświadczonych sportowców

napoje podczas treningu

Rozpoczęcie treningów sprawia, że możliwe jest poprawienie swojej kondycji. Warto jednak wiedzieć, że podczas aktywności fizycznej zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na niektóre składniki odżywcze i płyny. Podczas ćwiczeń dochodzi do podniesienia temperatury ciała człowieka, co doprowadza organizm do procesów ochłodzenia i regulacji. Przez to wydzielany jest pot, który wytraca wodę i elektrolity z ustroju. Jak je uzupełnić w czasie treningu? Jak zadbać o dobre nawodnienie? Zapoznaj się z naszym poradnikiem i dowiedz się więcej.

Woda podczas treningu – czy warto ją pić?

Jednym z najlepszych sposobów na nawodnienie i ugaszenie pragnienia jest sięgnięcie po wodę mineralną. Czemu jest to najlepsze rozwiązanie? Woda nie jest kaloryczna, a nawadnia organizm i wspomaga prawidłową prace gospodarki wodno-elektrolitowej. Decydując się na jej picie można uniknąć problemów z odwodnieniem. Dodatkowo pijąc wystarczająco dużo płynów w ciągu dnia można zapobiec sytuacji, w której w organizmie zatrzymuje się nadmiar wody. W ten sposób można zadbać o utrzymanie prawidłowej masy ciała. Warto podkreślić, że podczas odchudzania pierwsze kilogramy, które ubywają na wadze to utrata nadmiaru wody.

Napoje energetyczne – czy są odpowiednie dla sportowców?

Niestety wielu początkujących i doświadczonych sportowców sięga po napoje energetyczne. Zdaniem niektórych mają one dodawać energii i zwiększać motywacje do aktywności. Warto jednak pamiętać o tym, że bogate są w cukier oraz sztuczne dodatki smakowe. Przez to nie są zdrowe, a co więcej przyczynić się mogą do zwiększenia masy ciała. Nie można zapomnieć o tym, że w ich składzie bardzo często znajduje się kofeina, która przyczynia się do przyśpieszenia krążenia krwi. Niestety picie jej w nadmiarze jest nie tylko niezdrowe, ale może prowadzić do wielu zaburzeń w pracy układu krwionośnego i sercowego. Lepiej więc unikać takich napojów.

Napoje izotoniczne – czemu warto je pić?

Zdecydowanie lepszym sposobem na nawodnienie organizmu są napoje izotoniczne. Nie tylko nawadniają, ale co więcej dostarczają do organizmu cenne elektrolity, które dbają o pracę całego ustroju. W ten sposób można zadbać o lepsze samopoczucie, doskonałe skupienie i nawodnienie.

To co pije się w trakcie treningu ma duży wpływ na efekty jakie można osiągnąć, a także na samopoczucie. Lepiej sięgać po zdrowe napoje, które skutecznie nawadniają.

Recommended Articles

Dodaj komentarz